spurten

Okej, nu kör vi! På torsdag: tenta i los lenguajes especializados (vad är det egentligen?), inlämning av grupparbetet och muntligt prov i español actual, det ska nog gå bra! Veckan därpå ska jag ta mig igenom tre tentor och lämna in det där grupparbetet som inte existerar än. Måste nog skynda på lite. Om jag kunde skumma en hel bok om sociolingvistik på två eftermiddagar den här veckan så kan jag säkert repetera en hel termins lektioner på en vecka! Jag måste ju jobba på bra för annars hinner jag inte spela piano med Julia om en timme och se flamenco ikväll. Sen är det ju jam sessions på boogaclub varje söndag, jag har fortfarande tre söndagar kvar, man måste passa på! Och tänk alla tapas jag måste hinna trycka i mig för att fylla på förrådet inför en sorgligt tapaslös vårtermin. Och alla timmar jag måste tillbringa på soliga torg för att lagra D-vitamin inför den mörka Sverigevintern. Och all färsk fisk jag måste laga medan jag fortfarande kan köpa den för en spottstyver. Den här sista månaden i Granada går vi tillbaks till våra rutiner från den första månaden: vi ses varje kväll, hur trötta vi än är, hur tidigt vi än borde gå upp och plugga. Ju tröttare vi är desto mer skrattar vi. Det man kommer sakna mest måste man prioritera. Om 16 dagar är jag på väg härifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0