¡paella!

Jag skulle ha åkt till Jaén idag och gått på feria, men halsont satte käppar i hjulet och jag var förnuftig nog att stanna hemma. Jag tog en långpromenad i solskenet istället och njöt av folklivet på gator och torg. Nöjd med min förmiddag gick jag hemåt, ännu ovetande om det fantastiska som väntade runt hörnet.

På ett litet torg strax nedanför min gata hade ett cateringföretag tillagat en gigantisk paella. Ett hundratal personer stod i kö och lika många stod redan med papptallrikar och åt gladeligen. Jag frågade någon om priset och fick veta att det var gratis. Alla tankar på pluggande sköts genast åt sidan och jag ställde mig i kön och höll tummarna för att paellan inte skulle ta slut. Det gjorde den inte. När jag kom fram fanns fortfarande minst en tredjedel kvar.

Mycket mätt och belåten knatade jag sedan vidare till Mercadona för att köpa färska foreller till dagens middag.

Så gick dagen från att vara misslyckad till att vara lyckad på nolltid. Ibland har man tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0