inte helt lyckat

Idag var det ingen av oss som lyckades hänga med på föreläsningen i El español y los lenguajes especializados. Inte för att spanskan är svår, utan för att läraren babblar på om allt möjligt som inte tycks ha någon direkt koppling till ämnet. Så i en och en halv timme satt vi allihop och stirrade ut i luften och tog inga anteckningar alls. Det hela blev roligt först en minut innan lektionen slutade och Julia kommenterade att läraren ser ut som en hamster. För det gör han faktiskt.

Jag hade en inbokad tid för att skriva in mig på kurserna, men det var det ingen som tog någon notis om. Då jag inte orkade köa med alla andra så sköt jag upp det ännu lite till. Inte för inte så är man ju i landet mañana.

Jag stannade kvar i skolan mellan 13 och 17 för att vänta på min nästa lektion. En halvtimme efter att den skulle ha börjat hade läraren inte dykt upp, och vi fick utgå från att den inte skulle bli av. Det var bara att knalla hem.

Dagens höjdpunkt var utan tvekan lunchpausen ute i solen och en kombinerad tysk- och svensklektion, under vilken vi kom till insikten att tyska ord som börjar på str tenderar att heta samma sak på svenska.


Kommentarer
Postat av: Helena

ar ordet stress inkluderat? Jag onskar jag vore i ett manana-land, tyvarr ar jag i ett kallt pliktskyldigt kungarike. Haha. Det har sin charm.

2010-10-22 @ 16:34:54
URL: http://asleeponatrain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0