Paus

Jag trycker på Paus.
Jag försvinner ett tag, men vi vet ju var vi har varandra. Snart är jag tillbaka och då är allt som vanligt igen.  
I en perfekt värld är allting enkelt.
Men det finns stunder när jag tycker att jag inte hör hemma. Även när jag är hemma.
Jag hälsar på för sällan, ringer för sällan. Pratar för mycket om Uppsala. När jag förunnar er min närvaro måste allt vara fantastiskt och jag måste vara extra trevlig och rolig för att gottgöra min frånvaro. Jag blir som en gäst som kommer på finbesök. Ibland har jag så mycket att berätta att jag sitter tyst.
Jag vill inte att det ska vara så. Mitt liv är upphackat, mitt hjärta är delat i bitar.
En del av mig är alltid någon annanstans. Jag räcker aldrig till.
Det finns säkert någon som jag borde ha tagit bättre hand om. Jag är kanske inte en tillräckligt bra vän, inte en tillräckligt bra dotter, syster. Jag är kanske en svikare. Jag åker alltid iväg. Jag flyr, säger de. De som inte förstår att jag behöver det här. Så viktigt är det för mig att det är värt saknaden efter mina vänner och min familj, sorgen över allt jag missar.
Jag kommer att säga hejdå igen, lämna allt för att älska något nytt, något jag sedan måste lämna igen.
Men det här gör mig lycklig. Jag lever en dröm.
Jag hoppas bara att ni som saknar mig kan förstå.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Älskade vän! Jag saknar dig, men jag förstår. Om du inte varit denna drömmande och resande själ så hade du ju inte varit den Camilla jag älskar!



Och du - jag reser efter dig när jag saknar dig! ; )



Kram på dig, min vän!

2010-11-20 @ 22:13:10
URL: http://Kajsatankar.wordpress.com
Postat av: helena

man kan inte finnas till för andra. Men jag pratar också för mycket om uppsala.

2010-11-21 @ 14:55:14
URL: http://asleeponatrain.blogg.se/
Postat av: Koreanen

äääh, va fan, de som misstycker får väl helt enkelt skaffa vänskapabonnemanget. Då behöver de aldrig oroa sig för avstånd eller dålig täckning. Livet är till för att levas, speciellt sitt eget liv! puss

2010-11-22 @ 14:18:41
Postat av: Boris

Livet är till för att levas, och helst tillsammans med fina vänner. Kram.

2010-11-23 @ 01:19:49
URL: http://hemigen.blogg.se/
Postat av: ida w

camilla, jag känner ofta som du även om jag inte lever som just nu precis. men du har mina tankar. och min vänskap.

2010-11-23 @ 21:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0