ingen dans på rosor

Att dansa sevillanas är lite som att prata spanska.

Böj armarna på rätt sätt! Böj verbet i rätt person! Ha rätt fot på rätt ställe! Sätt rätt ord på rätt plats! 
Man måste hålla reda på alla detaljer på samma gång, för om man missar något så märks det pinsamt tydligt.
Helst ska det vara snyggt också. Och fort ska det gå! 

Så länge man kan koncentrera sig så går det. Men är man trött en dag så går allt åt skogen, och man gör en snurr när alla andra tar ett kliv framåt, och man säger "inte jag heller" istället för "jag också". Eller så står man bara där som ett frågetecken och har ingen aning om vad som är nästa steg i dansen eller vilket som är det spanska ordet man söker.

Allt handlar om att öva, öva och sen öva lite till.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hola nena! hej. jag vet inte riktigt hur jag har hittat din blogg men ser att du bor i granada precis som jag. jag känner ingen svensk här så de vore kanske trevligt att ta en tapas någon dag? jag e här och jobbar som servitris och ska plugga hösren 2011 i granada. om inte kanske slå en tubo på booga någon söndags session? 1 saludo un beso cuidate!

2010-11-08 @ 14:09:48
URL: http://adventurewithanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0