en riktigt bra kurs!

I inlägget välkommen till spanien. var god dröj. beskrev jag min allra första lektion. Eftersom den var lite utav en flopp förkastade jag genast tanken på att läsa den kursen. Men när jag hade provat några andra kom jag till slut tillbaka till den där och bestämde mig för att ge den en till chans. Och nu är den min favoritkurs.

Vi är få studenter, och alla är med och deltar. Ämnet, aktuell spanska, är intressant. Upplägget är, hör och häpna, strukturerat med tydliga instruktioner. Till varje lektion läser vi en text och svarar på tillhörande frågor, och sedan går vi igenom frågorna på lektionen. Tentan kommer att bestå av några av dessa frågor.

Nu när jag vant mig vid lärarens taltempo så förstår jag i alla fall 85 % av vad hon säger, och jag gillar henne faktiskt. Jag gillar också att man måste aktivera sig och koncentrera sig på hennes lektioner, till skillnad från de utdragna långtråkiga föreläsningarna i alla andra ämnen. Det är en utmaning, och jag känner att jag faktiskt lär mig någonting.

Om ändå alla mina kurser vore så välorganiserade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0