pendlar

Så står jag där på Uppsala station och skakar av köld och upprepar tyst för mig själv snälla, snälla tåget KOM nu, bara KOM! Jag glömde att ta på mig dubbla lager byxor och strumpor. En kille åker hissen upp och ner, upp och ner, för att slippa stå ute i kylan.

Mitt regionaltåg var inställt och nästa också. Så det fick bli Upptåget och sedan byte till pendeltåg. Som var försenat. Men det matchade ganska bra med Upptåget, eftersom det också var försenat.

Så sitter jag där på Södertäljependeln, och två minuter från min station stannar vi för att vänta på vår tur att använda det enda tillgängliga spåret. Vi blir stående i 20 minuter. Jag förbannar Sverigevädret och SL:s enkelspårighet.

Det är många människor i min vagn. Alla är tysta, förutom ett enda par som står och pratar med varandra. De håller låg röst, som för att inte störa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0