FOMO

Jag har en åkomma som jag dragits med ganska länge nu. Jag lider av FOMO – Fear Of Missing Out. Den gör att jag måste vara med på allt som mina kompisar gör. Så fort något händer så måste jag vara där. Annars känner jag mig stressad, nervös och illa till mods. Och ju mer spännande den planerade aktiviteten är, desto mer ökar ångestnivån.

Det är på grund av min FOMO som jag sällan går hem tidigt även om jag är trött. Det är på grund av den som jag aldrig stannar hemma även om jag borde plugga. På grund av den som jag förbjuder mina Uppsalavänner att göra något annat under hösten än att spela Kampen om Borlänge.

Till alla er andra där ute som också lider av FOMO – hör av er! Vi kanske kan ses och utbyta tankar och erfarenheter? Vi kan skapa en terapigrupp, Föreningen För FOMO. Det är väl en bra idé, att hjälpa varandra att hantera vardagen?

Men våga inte boka in något möte innan februari. Ni måste lova att vänta tills jag har kommit hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0