torsdag

Folk omkring mig stressar. De bokar upp sina höstterminer och jobbar och pluggar som galningar. Själv funderar jag lite lojt över min framtid, försöker skaffa mig en politisk åsikt och drömmer att jag tjuväter sushibuffé.

 

På valdagen ska gänget klä sig fint och ha valvaka. Då är jag redan långt härifrån.

 

Igår natt stod termometern på tre grader och det var stjärnklart. Vi ofriska fick stanna hemma från pubrundan och se film om kapitalismen istället. Det finns inget som piggar upp som lite glass, en påse chips och en släng redigt borgarhat.

 

Engelska Parkens korridorer är behagligt folktomma. Idag blåste det så mycket att cykeln var lika svårmanövrerad som en bångstyrig hund. Jag fick punka på vägen hem, just som jag skulle transportera en kvarglömd kartong från mitt gamla hem på pakethållaren och en box spanskt fulvin på styret. Det hade kunnat sänka humöret. Tur att jag hade tålamod i sinnet, musik i öronen och sol i ögonen.

Jag – svårmodet: 1-0.

 

Sedan kom jag hem till ett par hungriga vänner och lagade två liter köttfärssås. Det blev lite vin över till sangrían imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0