i huvudet på en fnatt

Jag ska spola tiden tillbaka     en liten bit igen

  till bägarna med kaffe och kaka

    till vägarna som är raka

 till mark         som ligger vit igen

av is för stark       för att knaka

Sen ska jag tillbaka       hit igen

    hem till husen       där vi bor

   till rusen        och alla skratten

  frusen       i sommarskor

 på gator som aldrig tar slut

Livet ser sällan ut       som man tror

 men emellanåt       om natten

dricker jag lite sprit igen

   och blir lite glad i hatten

Allt är som förut       när jag for

  Varje minut       vill ifatt en

men tiden får inte dra ner mig

 jag ger katten       i all skit igen

   den här skatten       ska aldrig dö

Och jag ska växa      och bli stor

 lära dem min läxa      om de ber mig

  För jag är ett frö       som gror     i snö

 och de som ser mig       som fnatten 
är de som ger mig       vatten



Det här med att plugga idag gick... sådär.


Kommentarer
Postat av: Mattis

Hipphopp-fnä

2010-12-01 @ 00:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0