jag vill kunna skriva som Kung Henry

 

Det har gått hundra vintrar och vårar

du har fått mig att fälla hundra tårar

när du sårar hoppas jag att du undrar

varför du försvårar så toppar blir dalar

när våra kroppar talar sitt eget språk

men det blir bråk och våra minnen droppar

vackert nerför kinden när allt tar slut igen

som vattnet när vinden blåser ute igen

om natten när du låser mig ute i en

trädgård full med tomma bord

full med dina tomma ord som enda sällskap

sällan på denna jord kan solen skina som vänskap

emellanåt är vi fina tillsammans när du ringer

och vi springer till samma torg om kvällen

dränker samma sorg på samma ställen

det blänker i dina ögon precis som då

jag tänker att i mina ögon är det vi två

du och jag är i det blå vi simmar som fiskar

varje dag i havet varje timma och de viskar

att jag är blåögd naiv som få och sägen är sann

i hela mitt liv har jag varit så och du är likadan

 


Kommentarer
Postat av: Fishär

Har du skrivit det där eller är det hans kreation? Ifall det är du så är jag oändligt imponerad!

2010-06-06 @ 23:00:22
URL: http://fishaer.blogg.se/
Postat av: Boris

Vad söt du är = ) Ja, det är jag som har skrivit det.

2010-06-07 @ 11:25:46
URL: http://hemigen.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad fint! vi får läsa varandras skriverier under sommaren

2010-06-08 @ 12:49:36
URL: http://idawalderlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0