VÅR


En episk dag.

Premiärgrillning på grabbarnas balkong. Finns det något godare än årets första grillade kött?

 

Premiärtur på min egen fina cykel, så efterlängtad! Vägar som fortfarande är fyllda av grus men med en liten rand av bar asfalt där man kan susa fram i solskenet. Solsken, och klockan är 18! Långt borta är dagarna när vi kämpade oss igenom snöstorm och iskyla för att ta oss till Flogsta, nu kan vi skratta åt dem.

 

Första riktiga vårkänslorna, vårpromenad med tygskorna på, telefonprat på en bänk vid slottet, utsikt över Botaniska och solen i ögonen.

 

Första gången denna termin som jag pluggar och tycker att det är riktigt roligt, och klart det är roligt när man får komponera ihop en artikel om lustigheter i ooga-booga-språk och bläddra i Språktidningen och lyssna på Friska Viljor.

 

Premiärbesök på secondhandbutiken med tillhörande café som ligger ca 200 m från mig - varför har jag aldrig gått dit förut? Fantastiskt gott och billigt fika, inte en enda kund och kanske Uppsalas långsammaste personal. Ett café helt i min smak.

 

Första gången på mycket länge som jag tyckt att det var roligt att diska. Ja, det är faktiskt roligt att diska efter en lysande middag med lysande vänner när man inte har bråttom hem. Att sjunga för sig själv och lyssna på tv-spelspratet med ett halvt öra och känna sig tillfreds med tillvaron och nöjd med att vara lite lagom osocial men inte vara ensam.

 

Och så hem igen, så nöjd med dagen att jag måste blogga om den.

 

Dagens inköp

Folkes: engångsgrill och marinerad fläskkarré

A Capella second hand: en begagnad kastrull och två böcker

Le Ica Väst: borste till färskpotatis, flädersaft, färsk ananas och ett knippe färsk sparris

 

Idag blev det vår.


Kommentarer
Postat av: mary

hurra för våren! och hurra för dig!

2010-04-14 @ 15:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0