tapaholic

En av de klart bästa sakerna med Granada är att när man beställer något att dricka så får man en gratis tapa. Därför har jag ätit tapas i princip varje dag sedan jag kom hit. Men torsdagen var banbrytande: det var första gången jag kan minnas som jag har haft två tapasrundor på samma dag.

 

Under siestan tog Emmas lägenhetsbuddy Jesús med oss till några bra ställen som han kände till. Det är en klar fördel med att känna någon som faktiskt är från Granada. På Bar Reca fick man en jättegod liten portion tortellini a la carbonara med första beställningen. På nästa bar fick vi paella med första ölen och med den andra fick vi friterade sardeller, boquerones. Det var nog den mest genuint Granadinska bar vi varit på hittills. Vi var de enda utlänningarna och stämningen var sådär härligt uppsluppen som den bara kan vara i en spansk bar.

 

Kvällens ERASMUS-aktivitet, en magiföreställning, fungerade bra som anledning att frottera sig med andra utbytesstudenter. Sålunda drev vi omkring på stan i några trevliga timmar med vår nya multikulturella grupp och besökte ännu några barer samt en lekpark.

 

Dagens resultat: Totalt antal konsumerade tapas- 7. Totalt antal besökta barer- 6.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Gott! Nu blev jag hungrig… : ) roligt att du fått umgås med en massa erasmusar nu! Kram!!

2010-09-25 @ 16:33:47
URL: http://Kajsatankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0