blivande minnen

Så mycket roligt i framtiden att jag nästan vill stanna tiden

för att hindra den från att göra allt till minnen

och samtidigt ser jag fram emot att se tillbaka

på framtiden

den ser ut som en lycklig gröt av vårpromenader, grillkvällar, förfester i en park, efterfester på en balkong, vårbal, Valborg, festival, sommarlov, Frankrike, Italien, Spanien…

 

Idag kan vara en helt vanlig dag

en prick i en jättestor massa av tid

eller så blir det en dag att minnas för alltid

för kanske sker något oerhört alldeles strax

 

Säg till dem som lever i det förgångna

att skapa nya minnen

 

Säg till dem som planerar för mycket

att leva varje dag som om det vore imorgon

 

Säg till dem som desperat söker kärleken att sluta leta

och se vad de hittar

 

Säg till dem som inte tror på ödet att börja dyrka slumpen

 

Säg det till dem

så som du sagt det till dig själv

 

Och till alla därute i kylan

som längtar precis som du

säg att våren är på väg

 

 

Och du gick sakta nerför gatan och det mörknade och blev kallt

men jag hade din värme kvar i ryggen och jag såg dig överallt...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0