booga

Det är söndag och jam session på booga, temat är The Police, Cyril är i sitt esse och stänger in sig med elgitarren i sin egna lilla värld. Där utanför bubblan sitter vi allihopa: jag, Emma, Julia, Lisa, Fran, Anusha, hennes kompisar, Joey, Manon, Ian, Michael, Ana, Guillame. Hela fancluben är samlad och vi jublar efter varje solo. Jag tror jag har lite feber, det är så varmt. Jag har pluggat hela dagen och nu kommer pragmatikpapprena till ny användning: jag fläktar mig med la teoría de la relevancia de Sperber y Wilson och trycker kalla ölflaskor mot pannan.

Dagen började med caféplugg med Emma, fortsatte med tapas, sedan till Emmas terrass för att sola och plugga, och så kom Lisa med sina saker och flyttade in där, sedan mer pragmatikplugg med Emma på ett nytt café, sedan ännu en tapa, och så till Anusha för att äta hennes omtalade cheesecake, för att sedan dra till boogaclub vid tio, med ett stopp för köp av pizzaslice på vägen, och så var vi där tills jag inte orkade längre och släpade mig hem. Imorgon klockan halv elva har jag tenta, och nu jäklar ska här sovas.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Underbart!



Håller tummarna för att det går bra på din tenta!

2011-01-31 @ 10:26:25
URL: http://kajsatankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0