där ute finns en värld av långa nätter...

Cyril fyllde år. Enligt hans önskan firades detta med ett besök på Burger King. Det skulle bli en tidig kväll eftersom alla hade skola idag.
Cyril fick en tårta av några av sina kompisar. Den intogs på Burger King under tjo och tjim och varvades med fåniga foton och födelsedagssånger på olika språk.
Cyril avvek efter middagen för att gå på salsakurs.
Cyril kom tillbaka efter två minuter när han insåg att han ju hellre ville vara med oss.
Emma ville ha glass. Laurence ville ha öl. Det förvånade ingen. Vi gick till Reca på Plaza Trinidad (alias Plaza Caca). Jag var för mätt för att äta tapas. Det förvånade mig.
Jag och Emma gick hem till Cyril och Julia för att smaka på tårtan som under största hysch-pysch hade bakats av Julia. 
Julia sa att vi bara fick stanna i fem minuter. För sen behövde de verkligen sova, båda två.
En timme senare satt hon fortfarande och fnissade där i soffan och vi hade fortfarande inte gått hem.

Det hjälper inte att jag lagt mitt schema så att jag aldrig har lektion före 11.30. Jag sitter ändå där på Sociolingüística del español  i den kvava klassrumsluften med skönt varma solstrålar mot kinden och och svävar iväg under föreläsarens monotona mässande om sociolingvistisk metodik.
Och lyckas nästan hålla mig helt vaken. Nästan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0