i biblioteket

Jag har temporärt en ny adress: Biblioteca de la Facultad de Filosofía y Letras, Granada. Man hittar mig längst in, vid sektionen för litteraturhistoria. Vid ett bord nära elementet.

Jag har knappt två veckor på mig att ordbajsa ihop uppåt 8 sidor text om spansk och latinamerikansk litteratur under romantiken. Klarar jag det har jag äntligen fått ihop de sista poängen till Spanska B och är behörig att läsa Spanska C i vår i Uppsala. Så plötsligt gick jag från att vara den bekymmerslöst slarviga ERASMUS-studenten till att bli en av de där som spenderar timmar i biblioteket med högar av tjocka böcker som enda sällskap.

För tillfället ser det ut att kunna gå vägen, om än med nöd och näppe. Denna oväntade framgång har sina förklaringar:

1. Nu är det nära till paniken, och först då kan jag få något gjort. Det verkar vara så jag fungerar. Kanske är det dags att jag helt enkelt lär mig att leva med det.
2. I biblioteket har jag inte tillgång till internet. In your face, facebook!
2. Biblioteket är det enda stället på hela fakulteten som är tyst och varmt. Knäpptyst och mysvarmt.

Jag tror jag kanske flyttar in permanent.



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Håller tummarna - lycka till!

2010-11-23 @ 23:45:02
URL: http://kajsatankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0