sommarlov

Jag fastnade lite grann i Uppsala, jag fastnade i min tomma lägenhet som inte är min, jag fastnade i en tenta som gick åt helvete. Jag fastnade i lite allt möjligt och det var svårt att släppa taget och ute föll regnet som om hösten vore här igen.

Men jag hade en vän med en bil, och vi åkte långt bort. I Vadstena sken solen och snart åkte både tröja och leggins av, och solglasögon och solkräm åkte på, och fläskfilé med bearnaise togs in, och alla hus var som små dockhus och allt var lugnt och söndagssömnigt. Sol och värme får alla klumpar att smälta och när man dricker flädersaft och äter jordgubbar och sockerkaka vid vattnet och lyssnar på vågornas kluckande mot stenarna så blåser en vind i håret som viskar om sommarlov.

En riktig vän är någon som har bakat gräddbakelser med jordgubbar när man kommer hem från en hemsk tenta och säger att hon tänkte att hur det än hade gått så var det nog just det man skulle behöva.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag blir ju alldeles rörd när jag läser dina fina ord! Kram på dig, vännen!

2010-06-15 @ 17:29:47
URL: http://kajsatankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0