smälter

nu smälter allt, allting rinner bort med snön, alla vägar blir till floder, vi flyter, vi flyter fram!

allting smälter, tiden rinner iväg, men vi glider med, vi följer med strömmen, låter den föra oss iväg, ingen vet vart… det droppar från taken, det är en seger, vintern är besegrad, nu kommer den aldrig åter! cykla med mig nerför gatan, mitt på vägen, slira i gruset, låt fötterna trampa, susa fram, nu är vi tidlösa! skynda dig innan tiden runnit ut, för allting smälter, det är varning för ras, jag smälter, du smälter, allt som var is blir till vatten nu, och vi glider med floden, vi vet inte vart…

 

 

En bra konsert skapar bra känslor.

 

det sjunger i oss som småfåglar om våren - det är vi som ler när ni inte ser

vi har inga hemligheter för varandra - vi vet redan allt - vi vet allt

och någon kvittrar där nere på scenen - fladdrar omkring som ett litet löv i vinden

ett litet blad från en blomma - som tror att det är sommar

och hon viskar i mitt öra: kom - vi behöver inte dom - vi är redan vinnare - vi är redan fria

små stunder av glädje rinner över mig och flyter ihop - och droppar nerför kinden

som ett regn om sommaren - när man bara vill kasta sig ut - dansa under skyarna - och skratta som ett litet barn

vi har inte glömt hur det var - vi kan tala om för dom - hur verkligheten ser ut

det är vi som har förstått - det är vi som bestämmer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0