packa

Så mycket saker man äger. Så lite man behöver, egentligen.

Det kan tyckas ostrukturerat att ha alla sina saker utspridda på olika ställen. Men i själva verket ligger det en nästintill militärisk organisation bakom detta synbara virrvarr. Fråga mig var jag har en viss ägodel och jag kan med största sannolikhet tala om var den finns.

 

Det lilla runda bordet? I grabbarnas lägenhet i Flogsta.

Alfapet? I byrån, som står i deras förråd.

Bokhyllan? En del står i förrådet, den andra delen tillbringar en utbytestermin i ett rum på Studentvägen.

De bruna shortsen? I garderoben i föräldrarnas Afrikainspirerade gästrum.

Gamla elräkningar? I en vit mapp längst ner i samma garderob.

De röda stövlarna? Högst upp i den högra av de två manshöga staplarna av banankartonger som står prydligt uppställda intill varandra i mina föräldrars garage.

Grytlappar? Näst översta lådan i den vänstra stapeln.

Passet? I innerfacket på den röda väskan som jag tar med mig nu.

 

Mina saker kommer att vara i säkert förvar de närmaste sex månaderna.

Nu när jag vet det kan jag åka med ro i själen.

Hon sa: du måste alltid packa lätt. Som att du alltid är på resa, och ännu inte sett vad du har sett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0